Nytt liv??!!

Hela sommaren har jag dragit mig för att börja mitt nya sundare liv... "Efter semestern, nä efter sommaren, kanske nästa vecka" etc.

Men så igår bestämde jag mig. jag ska erkänna att jag rökte kanske lite mer än då o då under sommaren, snarare varje dag.. Det är slut på det nu. Sicket trams...
Det ska erkännas att jag inte  satt min fot på gymmet på snart fyra veckor... Det är slut med det nu, imorrn pallrar jag mig dit...
Det ska erkännas att jag inte varit allt för bra vad gäller min kost och vikt... Det är slut med det nu me....
Jag ska ta ett allvarligt tag i mitt liv och förändra sånt jag inte gillar till 100% som tex ovanstående.. Dessutom ska jag ta tag i mitt körkort nu... Det e dags nu... Först ska dock betala glasögon och thailandsresa men sen ska varje krona gå till det förbannade kortet..

Det svåraste att ändra är maten. Med mina arbetstider är det svårt att få till bra matvanor. ena dagen kväll andra dag och en tredje arbetar jag natt... Jag måste dock försöka få in mina måltider bra...
Träningsdagboken är framtagen IGEN.. Idag står det noterat, gått en och en halv mil.. Det är alltid en bra start.
Sen står det dag för dag de närmaste tre veckorna vilka pass jag SKA gå på!!! Funderar dessutom att köpa ett kort på 24seven, vore perfekt när jag arbetat natt att ta ett pass på morgonen..
Så vad e målet med mitt förhoppningsvis nyttiga liv?? Jo jag har ett stort mål och massa små...
Mitt stora mål är att jag ska må bra och vara i samma form som jag var i för tre år sen.
Mina små mål är att för det första inte ta i för kung o fosterland direkt, misstag görs och måste få göras... Sen ska jag ha nått ett halvmål till julafton.. jag vet av erfarenhet att man inte ska stressa fram viktnedgång, det kan gå riktigt illa då, så jag ska vända mitt liv sakta men säkert....=)

Jag hoppas bara jag har karaktär nog nu.. Har iallafall kastat ut lite lockelser ur lägenheten.....

På fredag är det dags för borta resa nr 1 denna säsong, eller ja nu e de ju bara försäsong... På lördag kommer leila hem en snabbis och jag e ledig en helg!!! Imorrn ska jag till optikern och välja glasögon. HJÄÄÄÄLP!!

Klockan ringde alldeles för tidigt imorse för att vara en söndag morgon, eller vad sägs om 04.45.. Men pallrade mig upp gjorde jag, gick till jobbet, arbetade mitt pass som fick en konstig twist runt lunch tid... Sen drog jag till Eslöv och la mig vid stugan o SOLADE!!! Så skönt äntligen.. Som jag väntat på den gula saken... Jag har ju haft maximal otur denna sommar med regn var jag än dragit, men nu sken solen minsann o ska visst så göra imorrn me...
Det enda negativa idag är att mina ben o armar lyser ilsket röda.... Å andra sidan har äntligen allergin i ansiktet lagt sig, nu kliar det bara lite grann men e inte rött längre... (bara för att jag skriver det kliar det givetvis nu=)

Klockan går och jag med den. Har ju lovat att gå lägga mig i tid nu förtiden, vilket inte gått helt smärtfritt. Nu e jag ju bara ledig en dag efter mina fem arbetspass denna vecka, så det e mkt som ska fixas imorrn som inte hunnits med, för sen e de jobb resten av veckan.. (hur fick  jag ett sånt schema) Så håll i hatten alla nu.. Klockan är 22.39 och jag överlämnar mig i john blunds händer inom kort...

Tack för idag.... Kom ihåg att vara snäll mot varann!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0