Slut på de roliga

Idag är det måndag. det innebär att jag från och med imorrn ska tillbaka till jobbet efter tre veckor semester. JAg ska alltså stiga upp 04.45 igen för första gången på mkt länge, hur ska det gå... Dessutom ska jg efter jobbet åka tåg till kristianstad sen åka buss till Kivik, för att träffa Magnus bland annat.. Vädret tar sig, naturligtvis nu när jag har slut på semester....
Inatt la jag mig runt halv två, jag som skulle försöka vända på dygnet.. Klockan två vaknade jag av att det blixtra, inte mullra bara blixtra. Varför är jag så lättväckt, helt sjukt. Dessutom smärtar det fortfarnde en hel del, så bara smärtan håller mig vaken om nätterna. På dagarna känner jag knappt av det men när jag lägger mig ner kommer det som en virvelvind över mig... Inte hjälper det med nåt så simpelt som alvedon heller... Nä bara att härda ut. Snart borde provsvaren komma tycker jag, fast förra året fick jag ju ringa själv, eller ja Leila fick ringa, jag vågade inte...

"Pratade" med leila igår. HOn verkar ha det bra där nere, dock är det en stor omställning.. Inget urringat eller annan utmanande klädsel... Skönt hon har det bra i allafall... tänk om man kunde vara ledig som hon... Men Jag har då lovat mig själv att inte ta på mig för mkt jobb i höst, den här semestern har jag varit mer död än levande och så ska det ju inte behöva vara.

Igår var jag hos grannen Anna. Vi låg o solade på hennes terass, lagade mat ihop och hade det allmänt trevligt... Deras terass e så grymt härlig.....Vill osså ha...

Idag ska jag göra alla måsten... Baka bröd, tvätta (håller på) och städa upp här... har fortfarande inte packat upp från umeå=) Sen får jag väl packa lite till Kivik även om jag e lite off vad gäller Kivik pga smärtan i sidan men det får gå... Har ett dåligt schema resten av denna perioden... Arbetar 3 helger på raken nu.. Dag alla dagar... Hade jag haft åtminstone en kväll på helgen hade jag kunnat hitta på nåt men när jag tvingas upp så tidigt finns det inte mkt att göra. Visst jag börjar ju bra. Arbetar imorrn ledig onsdag... Men sen arbetar jag torsdag till sön..Suck.. Kollar jag mitt schema är detf örst helgen den 11 augusti som jag e ledig 2 dagar på raken.. Hur drygt är inte det.. Jag hatar att bara vara ledig en dag mellan passen.. PÅ den korta tiden hinner jag inte vila upp mig. Det värsta e att mitt nya schema som gäller från september är jag alltid bara ledig en dag. Typ jobbar fem ledig en, jobbar 4 ledig en, jobbar 5  ledig en... osv... Och med alla dessa kvällar o nätter kommer det kännas som jag alltid e på mitt jobb.. Kan glömma att umgås med folk=(  Får utvärdera om det e värt att arbeta dessa nätter jag tagit på mig. Visst det e 1000 spänn mer, men det e de inte värt om det går ut över min hälsa eller något annat.. Nä fasiken nu ska jag sluta gnälla, fast det var rätt skönt att få göra det haha..

Nu skriker tvättstugan på mig sen ska till affären o handla till bröd bakandet... Puss på er därute...

Kommentarer
Postat av: Ana Grannen

Tja,,,,,,,
Jag har terrassen, du har brödet,,, *hehe*
Tack för brödet,,, MUMS!!
Kraum
P.S
Haaaaaaaaj Leila D.S

2007-07-16 @ 19:20:33
Postat av: Lena

Nej du gumman, jag vet precis hur det går när man tar på sig för mycket och det är inte roligt så se till att du inte hamnar där om du kan undvika det. Synd att du inte är ledig på normala tider så vi kan fika eller nåt en dag.
Kram

2007-07-23 @ 12:55:00
URL: http://halia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0