11 juni

eller ja egentligen är det den 12 faktiskt. Usch usch vad dagarna går fort nu. Snart är det semester time. Bara 7 arbetsdagar kvar, tror jag om jag inte tar på mig extra jobb förstås. Tre veckor semester, för lite kanskem en har ju inte, än så länge, mer jobb än till augusti, så vågar inte ta ut fler. Får jag fortsätta, vilket de flesta tror blir det en vecka i höst.
Denna semestern e planerad i minsta detalj. Vecka ett går till matlagning inför en viss fest, vecka två städa tvätta och packa för att i vecka 3 åka till Ume.
Väl kommen till Ume blir jag hämtad av mina vänner, eller ja några iallafall. Vi ska åka till Mauds stuga och mysa hela den helgen. Bada bastu, bada sjö, dricka gott och skratta åt alla minnen vi samlat på oss genom åren jag bott där. Det är ju några stycken faktiskt. Efter det blir det Ume och då får vi se vad det blir. Ska vara skönt att bara vara och inte behöva passa tider eller nånting. Det enda måstet utöver träffa vänner är att shoppa i favorit affärerna som inte finns här nere i söder.
Efter Umeå blir det jobb igen.. Mjukstartar dock med en lung vecka. bara tre dagar...
 
Till hösten, om jag får fortsätta blir det treskift för min del. Dock inte en vecka dag en kväll en natt utan alla i samma vecka. Nu är väl jag lite av en arbetsnarkoman så det kommer säkert gå bra men det kommer gå ut över andra saker, min träning och hockeyn förstås. Men å andra sidan ger det ett extra kling i kassan  och det är alltid välbehövligt, inte sant..

Imorrn eller ja idag är det Tisdag och jag e LEDIG. Så nu är det min tur att njuta av solen. Har varit instängd på jobb hela helgen, kvällar dessutom så det har blivit minimalt av sol varan..

Ha en trevlig tisdag, det ska jag ha/madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0