Jag vill jag vill jag vill.....

Ikväll 19.00 smäller det åter igen i min gamla "hemarena" Sky com i Umeå.. Björklöven tar sig an Nyköping i en avgörande match om vem som får spela i kvalserien.. Löven vann den första i sudden och Nyköping igår med 3-1. Till skillnad från de flesta Malmösupportrar så VILL jag att löven vinner...
Det är nu snart fem månader sedan jag satte min fot i norra Sverige. den gången för att se Malmö ta sig an Modo och för att dagen efter besöka kära Umeå en vecka... Om nu LÖven förlorar, förlorar jag även min chans att få åka till Umeå=( Dessutom kommer här argument nummer två.. Om Löven vinner blir det derby mellan Löven och hockeylaget från apstaden Skellefte.. Och vi som varit på ett antal sådan derbyn Vet att Löven faktiskt kan skrälla rejält och faktiskt vinna över Skaik.. Efter Rögle så är det Skellefte, som är det lag jag hyser minst känslor för, givetvis påverkad av mina år i Björkarnas stad.. Så om 40 minuter när matchen kör igång, kommer jag springa som en jojo mellan patienterna på mitt arbete och datorn, för att som jag hoppas se Löven VINNA....

KÄMPA LÖVEN!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0