PV:n

image32

Här e bil nr 2........jag o Madde cruisade ner me den från Umeå en hmm "vacker" dag i november.

Hela resan ner höll på o skita sig, då vädrets gudar hade beställt en av de första snöstormarna. Vi väntade ut vädret o kunde åka iväg några timmar senare än beräknat. Snön va inte den värsta men blåsten o en bil från 64 känns inte så himla stabilt faktiskt. Mamma propsade på oss filtar som vi kunde sitta på (värmen var inte första prioritet 1964) De tackar jag för, utan filt o sitta på hade resan inte vart kul!! Gäller även tjocksockarna jag hade, det drar rätt friskt nere vid gaspedalen.
E4 i norra Sverige e inte en alltför upplyftande väg, men vi överlevde tristessen o första stopp blev i Sundsvall, igentligen var de lite ofrivilligt då vi hmm hade lite dåligt me bensin just då....haha lite startproblem, men vi puttade lite så de gick finemang..
Bilen låter som en traktor, den känns som de oxå, men den går fint känns verkligen att volvo gör stabila bilar, så länge de finns soppa i tanken rullar PV:n utan problem. Iallafall, 125mil i en traktor utan radio o alla bekvämligheter man e van vid från nyare bilar va lite tradigt. Fantasi har vi iallafall, Madde fixade sånghäften, (tack) utan de hade jag aldrig fixat o va vaken hela resan. Lite roliga böcker va me, Madde läste högt me ficklampan i högsta hugg!!
Det va en rätt trevlig resa o lagomt mör va man när vi kom fram, fast då fick man inte lägga sig utan vi var tvugna o packa ur bilhelvetet som var fyllt till bristningsgränsen.
Kul va de iallafall nästan så man får lust på en liten bilsemester igen...:=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja vi kanske får ta en tur nån dag=) Måste bara hitta offer vi kan ringa mitt i natten och sjunga förr=)

2007-05-31 @ 20:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0