02.33

är vad klockan visar just nu. Är inne på natt nummer ett av två på mitt arbete. Hitills hyfsat lungt, ett akutfall.. ta i trä....
Dryga 4 och en halv timme kvar tills jag får traska ner i omklädningsrummet och om ca 5 och en halv timme sover jag i min säng.... Så skönt det ska bli kan jag lova..
Bara för att jag satte mig att skriva lite nu ringer det ett larm....Återkommer...
Så nu kan jag skriva igen..
Hmmm.. Ja just det. Ny inneboende. Jördis heter hon, 25 år från Tyskland, läser i Malmö. Hitills verkar hon helt ok, och trevligt med lite grejer i leilas rum faktiskt. Vi har inte hunnit träffats så mkt eftersom jag arbetar som mest hela hela hela tiden. Tur att hon har vänner här nere och inte e allt för beroende av att jag e hemma och så. Faktum e att hennes ex (alldeles nyligen sådan) bor bara drygt ett kvarter härifrån.... Eller ja från Östra promenaden that is, jag e ju i lund nu..
Vad mer.. Det traskar på mot söndag och det vet vi ju alla vad det betyder.. Ja inte bara min enda lediga dag utan HOCKEYN börjar på allvar då MIF tar emot lilla Växjö. Så trevligt me hockey igen, även om jag e fullt medveten om att jag kommer bli tvingad att stanna borta från hockeyn då o då. Dels för jobbet skull men osså min egen.. Jag kan inte låta allt mina lediga dagar gå till hockeyn hela tiden. Jag hinner inte med ett skit av privatliv alls just nu..
jobb jobb jobb tar upp alldeles för mkt tid. Vi satt o räkna lite på hur mkt jag jobbar denna månad. Som heltidare ska jag jobba 148 timmar i månaden (vi har ju 37 timmars veckor)jag jobbar 171 timmar denna månad. Så inte e de allt för konstigt jag känner mig trött o slut. När dessutom min lediga dag innebär att jag arbetat 7 timmar in på den blir jag mkt matt.. Vem har det så.. en ledig dag torde väl innebära att man e HELT ledig från jobb, som ni vanliga arbetare e på helgerna.. Annars kan man säga att ni har ledig dag varje dag efter kl 16.... Det kan bara vara i vården som man har en ledig dag efter 7 timmars arbete in på den dagen....
Nu ska jag dock sluta gnälla.. Det hjälper ju faktiskt inte alls..
Jag börjar bli trött, måste hitta på nåt att göra.... Städa nånstans?? Jag har en bok liggande men hmm då blir jag nog tröttare kan jag tro..
Skitsamma.. Ni sover garanterat sött i era sängar, når jag hoppas o ber att jag kommer göra imorrn efter 08.30 (sist blev det bara 2 timmar).. Låt inga grannar få för sig att borra eller på annat vis störa ordningen i huset..

Trevlig "mitt i natten" på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0