Positivism

I veckan som har gått har jag inte gjort mkt annat än jobba och gnälla. Gnällt över hur lite folk vi är och hur mkt patienter det är, att jag jobbar på tok för mkt, att jag vägrar jobba fler kvällar, att jag inte har någon fritid what so ever, eftersom jag jobbar jämt, att jag inte hinner med alla måsten jag ska göra efterom jag bara haft en ledig dag på 13 dagar etc etc etc. Så hade vi ett möte i torsdags eller när de nu var i veckan. Där fick vi veta att högsta hönset sagt att vi inte skulle ta motgångar som att vi ska spara 320 mille som något negativt utan som något positivt, en utmaning och varje gång vi en avvikelse sker , se positivt o ta lärdom istället..
Ska nu se hur jag i bästa "högsta hönset" anda kan vända hela min mardrömsvecka till något positivt...
Vi börjar fredagen den 7;e.
Min första lediga dag den veckan. eller det va fram till kl 14 dagen innan, då jag åkte på att jobba. Trots att jag hade saker planerade! Min första två ledighet försvann. Och inte får jag det i pengar heller, vi ska ju spara!! Men det positiva.. Jag får det i tid vilket e bättre för med mer pengar skulle jag kanske få ut en lön jag klarar mig på och hur skulle det se ut, då kanske jag skulle bli van vid det...
Lördagen var jag ledig faktiskt POSITIVT!!
Söndag kväll.. Och det e väl bra för medans ni andra ligger o slöar framför nån söndags film, ja då du, då gör jag samhället en tjänst. Dessutom förhindrar det mig att ligga i en soffa och få liggsår tex...
Mån och tisdag natt... Medans alla är på sitt jobb sover jag och när ni är hemma jobbar jag. Det e ju bra slipper jag slita ut mina vänner!!
Onsdag... Gick av 07 och tänk då har jag ledig dag.. Gud så skönt.. Ska iofs sova till 16 men sen har jag ledigt fram till 22 då jag borde vara i säng igen för att kunna jobba torsdag, men ledig va jag=)
torsdag och fre kväll.. Dag fem o sex på raken.. Positivt här då.. Ja jag jobbar då fortsatt kvällar o nätter vilket innebär att jag slipper göra alla måsten, ni vet städa, tvätta, handla etc.. Detta eftersom när jag väl e hemma sover jag mellan mina arbetspass.. Gud så skönt..
Lördag.. Så äntligen en dag.. Nu segar jag mig igenom dag nr 7, vilket innebär att jag faktiskt haft ett arbete att gå till, underbart. Dessutom slapp jag jobba kväll, fast kommentaren till varför jag borde bytt till lördag kväll var "du har ju inga barn och därmed inte ett barnkalas att gå på som de andra har" FANTASTISKT!!!
Och imorrn e jag ledig en hel dag=)=)=)=)=)

(denna text skall läsas med en stor portion ironi)

Kommentarer
Postat av: mogge

Jag tycker synd om dig, och det är faktiskt okej att gnälla...ibland blir det lite lättare då. Speciellt om man jobbar ihjäl sig och får typ inget ut av det...jaja, du har min sympati iaf! :) Kram!

2007-09-16 @ 00:48:41
Postat av: Malin

Det ska va från Malin...dryge-satorn ändrar!

2007-09-16 @ 00:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0