Ännu en dag/natt till samlingen

Idag är det onsdag. 1 april förflöt alldeles utmärkt, ja förutom lurendrejeriet jag blev utsatt för=)
Igår var det åter match för mitt kära lag. Ett returmöte mot Brynäs, som vi vann över uppe i Gävle i lördags. Ett Gävle dit jag med flera flög för att se Malmö spela. Och flyga e banne mig mindre kul, men det gick ju bra denna gången med. Matchen var så klart skitbra hmmm. Och ölen flödade, vad annars=)
Ikväll trodde jag inte på vinst får jag säga. Trodde malmö skulle vika ner sig MEN icke. De stod upp mot gubbarna Sjödin och Molin så utomordentligt bra, att när matchuret visade på 20.00 i tredje hade Malmö besegrat Gävleiterna med 7-5, i en match utan dess like. Började bra med 2-0 direkt men sen var det nervöst hela matchen igen. Oavsett vad grabbarna gjorde lyckades Brynäs komma ikapp.. Men till slut så... Jag e stolt över grabbarna. Nu leder vi med fem poäng men vågar inte ta ut ett skit i förskott, med förra kvalet i färskt minne!!!!
Tommy deppa såklart, skulle jag osså gjort, men Brynäs kirrar elitserieplats. De e alldeles för bra för att spela allsvenskan. Som nån sa "ett klassiskt hockeylag"... Och då e de elitseriespel som gäller.

Annars då. Tja har inte mkt tid över för saker o ting. Önskar jag hade de, blir nog bättre efter den 10 april när säsongen e klar. All tid nu går till jobb (där jag e nu), hockey och den lilla minitid som e över får vänner och Tommy dela på.

Leila har som ni märkt kommit hem, även fast hon just i detta nu e i Jönköping. Och jag har saknat min tös inser jag nu. Skratten har  haglat=)

Just som jag har tid över kommer de givetvis in en patient.. Så bloggandet e slut för inatt..
drygt 4  timmar kvar till buss hem, sen väntar tre timmars sömn, träff me kriss och Eslöv imorrn kväll.... Hektiskt som vanligt=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0