MIFFO LEVER

HAN ÄR TILBAKA!!!!!!!!
Just nu ligger Miffo på vår balkong...
Det är helt sjukt. Han försvann för ca ett år sedan. Och nu e han hemma igen och lever..
Imorse hade en granne lämnat en lapp till oss som jag inte uppmärksammat då reklamen låg ovanpå. Så ikväll tänkte jag städa lite och fann lappen med infon om att vår sköldpadda fanns i murgrönan och att den lever och längtar efter oss.
 Jag sprang ut i mörkret men såg inget. In igen, direkt till grannen för att höra var Miffo fanns imorse. Han öppnade inte dörren!!! Lämnade en lapp och vips kom han o plingade på. Han visade var han sett honom men där var han ju inte längre. Min fråga var om han verkligen lever. Jodå han hade rört på huvudet.
Så vi sökte en bit bredvid och där låg han. Jag ropade på honom o pillade lite men ingen reaktion. Tänk om han e död, de får bara inte hända.
Upp i lägenheten och hämta en handduk och Tommy... Han plockade upp Miffo som gapade lite grann men var slö. Virade in honom i handduken och upp till oss. Och nu ligger han skitig och dan på vår balkong och vaknar sakteliga till liv igen. Han har rört på huvudet men thats it..
Det känns jättekonstigt att ha honom hemma igen, efter nästan ett helt år utan honom men jag e såååååå glad.
Nu får han aldrig gå ut igen utan 120 % tillsyn...

VÄLKOMMEN HEM MIFFO!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0