Pirr i magen

Usch, tvi och blä...
Igår var jag i Mora, en lång resa med allt för lite sömn innan. Hela helgen har varit minimalt med sömn och att då toppa det med en bussresa till Mora, känns i min kropp idag. Men vi börjar me fredagen.
Klassfest med niorna i Eslöv. En klassfest jag haft mkt pirr i magen av. Skulle nån komma ihåg en, skulle jag komma ihåg dem? Efter en rekordsnabb shoppingrunda (tog mig knappt en timme att köpa helt nya kläder o massa annat) satte jag mig på tåget himm till gamla Eslöv. Drog till min syster och upplevde lite gamla minnen. TACK syrran!!!
Iväg till stationen där  Sandra fr klassen mötte upp, tåg till Stehag där ytterligare en gammal klasskamrat mötte upp. Sen gick vi tre hem till Fredde som ordnat förfest. Vi var inte många, 7 st närmare bestämt, men trevligt var det. Sen drogs de in till stora festen, där mat o sprit flödade. Framförallt sprit kanske och jag blev mäkta förvånad över hur många man faktiskt kände igen. Kvällen gick fort men det var riktigt trevligt.. Kom hem till min mor 03, pratade i telefon, somnade runt 5. Vaknade kl 10, typiskt.... Visste med mig att jag måste dra till Malmö, då Tommy med vänner väntade där.
Väl i Malmö slängde jag av Eslövs grejerna och pakade Mora grejer. Drog hem till hotell Tunnan, drack lite öl o cider. Sen uppdagades det att en av grabbarn inte druckit äppelkaga nångång i sitt liv..  Eftersom jag visste jag hade ingridienserna drog vi till mig och drack varsin sådan. Eller ja, jag tog en baileys. Sen vidare till Paddys för en öl, sen ett traditionellt besök på stippes. Kvart i 4 blev jag hämtad av lena o company för avfärd till isstadion och sedan Mora.
Försökte sova i bussen, lyckades en timme eller två sen var det fest igen. Väl i Mora åt vi på en av de dyraste kinarestauranger jag någonsin ätit på, men stämningen var på topp. Och speciellt roligt var de när ägaren bad oss visa respekt för de andra matgästerna som gärna ville ha "lugn och LO=)
Matchen gick allt annat än bra med mardrömsöppning, upphämtning men ändock förlust för Malmö.. Som resulterade i den jämnaste tabell någonsin i kvalserien med ynka TVÅ omgångar kvar. SHIT.
Därav pirret i magen, för om 15 timmar e de ett derby utan dess like. Rögle kommer till Malmö och hör o häpna det är helt UTSÅLT...... Mkt står på spel vill jag lova...
Kom hem fr Mora runt 04, drog till Tommy för att inta sömn och sömn blev det. Vaknade 10, la mig igen kl 12 och sov till 15. Kvällen innan jobb avslutades med goa kramar med Tommy, och nu sitter jag på jobbet.

När jag kommer hem idag ska jag försöka hålla mig vaken till 09 då vår käre ordföradne ska vara me i tv, sen sömn några timmar innan de e dags att inta isstadion igen. Jag hoppas hoppas på vinst men vet hur det gått hitills mot bönderna....
Håll tummarna!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0