Drömmer jag??

Det var den känslan jag fick imorse 6.20. När jag precis var på väg att somna och sängen rystes och rummet skakade..
Är det en bilbomb, är det därför det dånade?
Har en bil kört in i huset?
Är det en jordbävning, nä klart det inte är...
Steg upp och tittade ut men allt såg fridfullt ut. Jaha, bara att försöka somna om då eftersom jag ska jobba natt.
Efter att ha blivit väckt ggr flera ringde telefonen runt 11 tiden. Det var jobbet som undrade om jag hade lust att arbeta kväll o inte natt. Visst svarade jag eftersom mitt möte på kvällen blivit inställt. Bara att kliva upp, slå igång datorn och sen kliva in i duschen. Det första programmet som sattes igång var MSN. Där läser jag bredvid mitt syskonbarns namn "Jordbävning". Que?? Var det en jordbävning?? Och visst var det det. Den största i Sverige på 100 år!
Känns väldigt overkligt att de skulle ske och har varit dagens stora samtalsämne på jobb. Vi befinner oss 11 våningar upp och enligt uppgift hade huset gungat lite, vilket gjorde alla, både personal o patienter oroliga.

Detta var den tredje jordbävningen jag varit med om i mitt liv men aldrig har det skakat som imorse. Eva på jobb stod i badrummet när det skedde. Hennes kakel på väggarna hade blivit vågformade av skalvet.. Lite coolt att se och känna en jordbävning men tur att vi inte får så stora som kan orsaka stor förödelse..

Nu ska jag snart hem och överraska Tommy. Han tror nämligen fortfarande att jag jobbar inatt. Kanske ska smyga in och skaka sängen=)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0