Snart är det jul

Första advent igår. Den ägnades åt att baka lussekatter, göra ischoklad och knäck. Dagen avslutades med att tända första ljuset och dricka glögg och äta nybakad lussekatt... MUMS!

Ida var det en ledig dag på schemat. Började dagen med ett besök på Öresunds Hälsa för ett stick i armen. Fatta att det kostar 550 kr för att vaccinera sig mot hepatit. Jag läste förra veckan att ett gram kokain (eller var det heroin) kostar 600 kr ute på gatan. Alltså e de samma kostnad i stort sett. Nu knarkar ju inte jag så det fick bli hepatitgrejen istället. 550 kr mot hepatit iställer för 600 kr för hepatit=) Nu e jag i allafall skyddad resten av livet till en kostnad av 1650 kr.

Resten av eftermiddagen har ägnats åt julklapps shopping. Köpte nästan alla har fem sex stycken kvar. Två av dem tänkte jag beta av imorrn. Jag vill inte gärna utsätta mig för Malmö centrum veckan innan jul....

Väl hemma satte en liten karusell igång. MIn far var hade vägrat svara i telefon under hela dagen, så jag bad min syster gå dit o kolla läget med honom ( han är ju allt annat än en pigg 68åring). Väl hos honomo var han inte hemma,men reklamen låg innanför dörren, blod i badrummet, telefonen låg på ordet osv men pappa syntes inte till. Skickade ut folk att leta men hittade inte honom. Mamma ringde sjukhuset i Lund för att se om de hade honom där. Ingenstans fanns guen. Men så gick de hem till pappa igen och då står han där i porten. Han hade varit hos grannen hela dagen och glömt mobilen hemma. Varför vi blev oroliga.. Jo för en gång hände samma sak och då hade han skadat sig på allvar. Nu var inte fallet så tack o lov, men hela familjen blev engagerad....

Imorrn är det tisdag. Jag har utbildning. Hur det ska gå att sitta still fr halv nio till halv fem vete fan...

Dags att nanna!!!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0