Måndag

Ångesten satte in igår. Dags för en ny arbetsvecka. Me tanke på de veckor som varit på jobbet, är det inte speciellt lockande att gå dit. Som en viss person sa, de mänskilga rättigheterna existerar för alal utom folk i vården.
Vi har slitit ont de sista veckorna med alldeles för lite personalen och alldeles för mkt patienter. Visst akuta kan man ju inte hjälpa men de planerade operationerna kanskem na kunde göra något åt. Skulle läkare bli sjuka skulle de strykas direkt men undersöterskor o sjuksköterskor spelar ingen roll tydligen. Vi gör väl inget annat än dricker kaffe....
Jag har dessutom hört ett rykt att en av oss ska sluta just för att stämningen e dålig.. Usch va tradigt...
Idag ska jag jobba natt om några timmar. Jag vet att helgen säkertligen varit ett helvete o hoppas bara det lugnat ner sig till ikväll o natt.. Inte för att jag e arbetskygg för det e jag verkligen inte, tvärtom.. Jag sitter här med ett värkande huvud, ont i halsen och täppt näsa. Har tänkt hela dagen "ska jag sak ajg inte jobba".. Nu har klockan tickat på och nu måste jag jobba...  Så därför hoppas jag de e lungt så jag kan ta nån kortare vila. Ska försöka dra hem en timme tidigare, får se hur det går.
Var o kollade lägenhet i Eslöv förra veckan.. Men nä, badrummet hade en lekman gjort så..
Imorrn e de dags att titta på en ny, kl 16.00..
Jag e lite kluven vad gäller eslöv.. Jag gillar lugnet här men kmmer jag inte sakna storstads puls??? Å andra sidan har jag kvar mina vänner i malmö, som jag hoppas ställer upp med sovplats då o då... Och jag lär nog inte fastna i Eslöv heller skule jag tro.. Fredag ska i allafall ägnas åt att söka lägenhet i malmö....

Carro  e i thailand.. Där vill jag osså vara....

Igår fyllde mats tre år.. Han fick massa spindelmannen grejer och en Malmö halsduk....
Tårta

Här har vi födelsedagsbarnet själv
191181-89




Nu ska jag ta min snoriga,värkande kropp o luta omkull mig innan jobb....

Kommentarer
Postat av: Ana granne

Näääääääääää
ENTE Eslöv *fniss*

2008-02-04 @ 21:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0