Minnen minnen.....

Denna veckan har jag haft massa flashbacks om livet som gått.
Det är nämligen så att det i veckan damp ner ett litet kort i brevlådan.. Från något som heter Barabamba.se... Sist jag hade med dem att göa för fem år sedan hette de klassfest.com.. Då, för fem år sedan handlade det om tio år sedan jag gick ut nian i Umeå.. Nu är det visst 15 år sedan jag gick ut nian i Eslöv och det e dit jag nu fått en inbjudan...
Den i Umeå kändes lite avslage, jag gick ju faktiskt bara 9 månader i nian däruppe och let´s face it... Det var väl ingen positiv upplevelse direkt, om man nu inte gillar att bli hånad var man än gick för sin dialekt.
Men denna inbjudan känns lite roligare. Min klass "9E" på norrevång, gick jag med från klass 2 tills jag flyttade. Dessutom är det även en klass involverad, nämligen klass "9G" på Ekenässkolan. Den klassen känner jag ju en hel del i, då jag gick både lekis och en del av ettan med dem. det är nämligen Löberöds klassen, dår min kusin Malin gick. Undra om hon ska dit???
Nu har jag iofs inte bestämt mig för att åka dit ( observera att jag direkt skrev åka och inte fara=) men det kan ju vara kul.. Jag har träffat ca 4 tror jag sen jag flyttade. Det e Camilla, min dåvarande bästis, Sara, Sandra och Daniel P.. Tror inte det är så många fler. Däremot har jag haft kontakt via nätet med en del.. Tex hade jag och Ola kontakt genom lunarstorm ( Ola som tragiskt dog för ett tag sedan),likaså hade jag kontakt med Per via lunar....
Men resten har jag knappt koll på. När man dock går in o kollar lite på Barabambas hemsida, kan man se var ens forna kamrater numera bor. Döm om min förvåning när jag ser att de flesta eller i allafall gnska många bor i eller runt Eslöv... Tja en gång Eslövs bo alltid Eslövbo kanske??

Klassfester i all ära men finns det inte en stor risk för att det kommer bli en enda stor jämförelse?? "jag e gift" Jag har barn" "jag har hus" "jag jobbar som..."
Tja jag har inte mkt att skryta me och skulle jag gå och kvällen handlar om vem som har vad, tja då tar jag tåget till malmö och mitt singelliv igen.  En kväll som denna borde istället handla om säg 30% nuet och 70% dåtid???
Jag har i huvudet en film som Lisa Kudrow e med i som handlar om just en klassträff.. Vet ni vilken jag menar? Den då de påstår ha kommit på postit elelr ja limmet på postit lapparna=) Undra om nån drar en rövare.. Jag skulle lätt kunna göra det som vistas 13 år borta från Eslövs kommun, men det kommer jag ju inte göra... Och vad ska jag dra till med då?? Nä håll er till sanningen, ni ska träffa samm folk om10 år till och då kan det vara bra om man kom ihåg vad man sa första gången, och det e lättast om man håller sig till sanningen...

Men dessa minnen från tiden på östra och Norrevång lever kvar, i allra högsta grad nu.. Ven resan, Bornholm, Näsan, Torbjööörn Karlsson, "Vad kallas denna spånhyvel", "Vi vill ha mjölken kvar"  Grease, Tonning mfl mfl...
Egentligen e de som kommer vara mest udda vara att min klass har en ganska tam bild av mig sulle jag tro, medans klassen på ekenäs troligen har en mindre tam bild av mig...

Ja ja vi får se om det blir nån klassfest.. 080404 Stensson i Eslöv.... Who knows....

INKALLAD
Blev idag inkallad till min chef... Shit... Men det var faktistk bra nyheter.. Men hon undrade varför jag varit irriterad ett tag.. Trivdes jag inte på jobbet, detvar inte likt mig att lacka ur som jag gjort.. Dessutom neka att ta en patient...
Men när hon fick min förklaring förstod hon varför. Jag bad om ursökt och jag VET att jag varit pain in the ass de senaste dagarna.. Anledningen är att jag för en vecka sedan slutade snusa.. Och denna gång har jag ju inte något substitut utan kör på egen jävla vilja.. (men varför jag nekade patienten kan jag ju inte säga här, men jag hade mina anledningar!)

OCH till de som sa att jag supit bort min mobil alternativt kastat den i kanalen för att jag trodde miffo satt där och sa "MIffo phone home" HAHAHAHA.. Gissa vad som ligger på mitt bord nu... Fullt duglig!!!

Det var dagens uppdatering. Kvällen spenderas hemma alone. Har sett MIF vinna dock uan att glänsa för mkt.. En väl spelad match... Nu blir det dusch sen slapp.. Imorrn 10 blir det löpträna och styrka, sen troligen Eslöv (far har ju fyllt år), sen åter Malmö för att ladda för dansaeorbics med hiphop/funk och på söndag kväll slutligen massera Annica...

I be back!!!!

Här ska minnen bearbetas och nya minnen skapas 080404
image86


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0