Nyårslöften...

är väl till bara för att brytas eller?
Jag har tänkt tillbaka på mina läften genom åren och kan bara komma på ett löfte som jag faktiskt har hållt typ...
Ett år skulle jag inte äta godis, klarade väl 3 månader, ett annat år skulle jag sluta med nikotin, varade fem månader, ett år skulle jag träna mer och det varade ungefär till sommaren..
Den enda gången jag lyckats var 2000. Jag lovade mig själv att gå ner de 20 kilo jag gått upp genom åren som sambo. Vågen pekade på över 70 kg.. Det löftet höll jag. Nyåret efter hade jag tappat 21 kg. Fråga mig inte hur men lyckades gjorde jag..

inför det här året, har jag valt att inte ha några löften, däremot några önskningar. Den ene är redan igång sen fem dagar. Det är att sluta snusa. Hitills går det mkt bra faktiskt. Känner sällan ett sug men när jag väl gör det skulle jag kunna döda för en pris... Men istället vräker jag i mig något.. E jag på jobb blir det lätt nåt onyttigt men hemma har alla kakor och annat "äckligt" åkt ut och ersatts med frukt och fibergrejer..( Jag åt till och med en pepparkaka häromdagen, jag som hatar pepparkakor) Vi får se vad det blir av det hela...
Mitt andra löfte e detta med träning och vikt. Jag har bara på ett år gått upp rejält, utan att jag egentligen har en förklaring om varför. Jag tycker jag tränat på bra men uppenbarligen inte tillräckligt eller rätt. Så nu har jag köpt ett nytt träningskort.. Imorrn eller rättare sagt idag (jobbar natt och klockan har passerat 00.00) ska jag direkt efter jobb, till gymmet och köra ett halvtimmes löparpass.. Förra sommaren startade jag med kondisträning men la av efter ett tag. I år ska jag börja redan nu, så att när sommaren väl kommer ska jag kunna springa ut när jag vill utan att dö på kuppen. Mitt mål med träningen är att jag till thailand, inte ska ha tappat mkt vikt, utan vara mer slimmad och vältränad än nu... Med rätt inställning ska det bara gå....

Det var väl de önskningarna jag har i år..

Senare idag är det ishockey, hoppas vara tillräckligt pigg för att gå dit men det tror jag att jag ska vara.. Ska försöka hinna baka mer bröd osså, annars får jag ta det efter ishockeyn.. Då ska jag även försöka få in lite bilder i denna blogg från julafton. Se om jag lyckas....

Vill passa på att gratta min far John-Hugo som fyllde 68 igår den 8e. Hipp Hipp Hurra.. Hoppas han tycker om sin present, som han iofs inte fått än=)

Klockan e halv två, mitt i natten.. Det är så lungt här just nu.. Kanske vänder det eller kanske inte. Vet att klockan 05 börjar det bli mkt att göra.. Har en del som ska förberedas inför op osv. Det ska dessutom tas blodprover, hur pigg e man kl 06 för att göra sådant?? Men det löser sig, för då vet jag att jag åtminstone snart får gå hem eller ja till gymmet...

Till sist.. Om ni gett er själv nyårslöften, önskar jag er lycka till att
hålla dem!!! Mina önskningar ska jag försöka uppfylla i allafall...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hallå Madde!
GRYMT impad av att läsa att du gick ner 21kg! Faaasiken tös, har du tips till mig? ;o) Mitt nyårslöfte är att träna och ja, jag hann med det nån dag innan jag blev däckad i fet-förkylning. Får ta tag i det så fort snor-näsan försvunnit.
Nu ska jag läsa vidare här... :o)

2008-01-09 @ 09:54:16
URL: http://camster.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0