Sommar sommar sommar

Idag går vi in i juni. Då är det sommar på riktigt men var tog året vägen?
Jag får alltså på allvar rikta in mig på att bli 30 plusare snart. Annars är det mest jobb nu, men har hunnit en del trots det. Hade en ledig dag i fredags, steg upp runt 09.15, slängde på mig kläder och drog ner på stan. Först ett stopp på apoteket, sen hansa och kollade kläder (hitta inget dock) sen till vaccinationcentrum för en spruta i armen. Tog en hepatit för fem år sedan och fick då veta att den andra sprutan skulle tas inom ett år, vilket jag inte gjorde. Nu sitter denna tant och säger inom fem år. Alttså om jag hade gått dit i januari hade jag bara behövt en spruta a 700 kr istället för nu, tre sprutar a 550 kr...SUCK
Väl hemma igen satte jag mig på hemnet och mailade till mäklare vilket resulterade i en mkt hektiskt vecka för mig. Imorrn har jag tre lägenheter att titta på inom loppet av två timmar, tisdag två lägenheter inom loppet av en timme... Mer problematiskt på tisdag då den ene e på sallerupsvägen den andre på kattarpstorget. I värsta fall får jag se om jag kan anlita min privata chaufför. För senare på fredagen blev jag ägare till en BMW....
Kvällen avslutades med kinamat och biljard, kom hem runt midnatt för att sedan sova enstaka timmar tills dess var dags för jobb.

Känns lite surt med att jobba en helg som denna när solen gassar utanför fönstren och man ser folk i språng hela tiden. Men nån ska ju jobba osså och nu blev det jag. Har tre dagar kvar att jobba innan ledigt och som jag längtar. Har bara torsdagen inplanerad med massa grejer sen e jag fri från allt ett tag... Då hoppas jag på lika bra väder som nu, men det kanske e att hoppas på för mycket??

Apropå biljard... Hur  gör man om den vita bollen går i? I min världe straffas man genom att ta upp en av sina egna?? I Tommys värld gör man inte  det. OCh  var ska den svarta i? Varsomhelst, hålet man satte sin sista i eller i motsatt hål till den man satte sist???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0