Vackert

Det får man säga att det är när man står på 11e våningen i Lund och tittar ut över Malmö. Klockan är 04 och solen går sakta upp och försöker väcka en stad, som väl egentligen aldrig sover. Allt ser så stillsamt och fridfullt ut. Himlen är mörk i horisonten men solen färgar den skimrande rosa.

Klockan är nu 05 och ljuset är starkt ute. det betyder att vi snart får gå hem. Och skönt är väl det för mina ögon börjar bli ganska så trötta nu. Har en del uppgifter kvar att göra dock. Och snart börjar det ljuda signaler från rummen, då alla patienter så sakta vaknar till liv. Natten har trots allt varit väldigt lugn, lugnare än natten som var.

Direkt jag kommer hem, ska Miffo i badet och jag sova. Kl 18 ska jag vara i Eslöv och innan dess ska jag köpa hem bakgrejer. Sen blir de en snabbvisit i min forna hemstad, sen tillbaka till Malmö för att fixa lite grejer. Känns skönt att slippa komma hit ikväll. Nästa nattpass blir i helgen. Jag tackar Anna för att hon ville byta tur med mig nästa torsdag. Visst jag sabbar en hel ledig helg, men det finns inte på världskartan att jag skulle palla tre nätter, sen direkt dagen efter gå på en kväll sedan två dagturer. Till och med jag är mänsklig. Så nu blir det till att jobba kväll dagen efter Göteborg, men de får gå.

Fy vad jag e bra trött nu.... Längtar efter min säng. Nu skulle jag bott fem min härifrån och inte 45 minuter..

Idag är det exakt 3 veckor kvar till semester. 14 arbetsdagar... <Nedräkning påbörjad....... Thailand here I come!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0