Kärringen på nästet....

Så kallde en ung kärvänlig vän mig idag. Bakgrunden till det hela ä att jag i veckan blev klar för svenskafan.se Malmösida om hockey, som ny bloggare. Redakion utgörs av mig och ett gäng yngre grabbar.. Så ikväll skulle jag "praktisera" lite med FAN-TV, dvs följa med ner till pressrummet efter hockeymatchen mot Danmark och varamed under en spelar intervju. Efter allt e klart frågar de två unga grabbarna hur det känns att vara med i Höknästet, som sidan heter. "Fint fint, svarar jag.. De e då han kläcker ur sig, att jag kommer vara kärringen på nästet... Snällt av dem.. Tur jag kan ta de med en klackspark...
Sidan jag talar om och en liten miniintervju med mig finns på följande länk:

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/mif/artikel.asp?id=224821



Apropå hockey, så har just den sporten tagit över mitt liv. Allt är ishockey nu. I två månader har jag hållt på med medlemstidningen Rödhöken och äntligen är den på tryck. Igår var det styrelsemöte, idag stod jag i insläppet under träningsmatchen mot Danmark, ikväll har jag suttit med att fixa till ett pappersutklipp och helgen består utöver jobb i Lund osså av tifoarbete på isstadion. Nästa vecka kör kvalet igång och då e de hockey för hela slanten. Mkt resor lär det bli men de känns ju bara kul. Missar en match hemma vad jag vet, den som spelas den 4/4. Samma dag e de klassfesten och lite ångest över missad match har jag men hockey genomsyrar mig och klassfester äger inte rum varje dag. Efter kvalserien e de dags för årsmöte och val av ny styrelse SEN är det lungt nån månad..
Det blir trots allt massa tid man lägger ner på hockeyn. Frågan e vad jag ska göra me all tid i sommar=)
Malmö mötte förövrigt Danmark idag. Vann med 3-0 i en avslagen match,som brukligti träningsmatcher. Men det e ju aldrig fel med en genomkörare innan kvalet.

Som vanligt är det mitt i natten nästan.. Min vana trogen är jag inte i säng före ett.. Måste verkligen skärpa till mig. Men imorrn väntar ledig dag med lite hockeysaker att göra på dan, sen träna o avsluta kvällen på isstadion...

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Leila

Du komemr passa som fisken i vattnet där..:=) Lycka till!!

2008-03-14 @ 11:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0