Söndag=hockey

Idag var det sista hemmamatchen inför kvalet. Huddinge stod för motståndet. Min förhoppning innan match var att Malmö skulle "leka" lite. Med det menar jag, spela avslappnat, träna formationer.. Lite som en träningsmatch. Men för den skull inte så avslappnat så att Huddinge skulle kunna göra tre mål o kvittera i matchen. Malmö hade mängder av avslut som vanligt. Och som vanligt sätter man inte dem. Om man inte kan göra det mot ett lag som Huddinge, hur ska de gå mot elitserie lag?
Nä jag e oroad. Inte blir det bättre av tt vi inte skapar ngt i powerplay heller. Inte förrän spel 5 mot 3 kan Banham skjuta in 2-1. Vi vinner skotten med 34-27 men bara 4 mål. Våra skott var definitivt bättre än deras men de vill sig inte... Däremot gillar jag finnkedjan. De sliter mkt och får till en hel del. Men som sagt några mål blir det inte. Det e bara att hoppas att pojkarna tränar på moment som inte klaffar och att de på de två matcher som e kvar, finslipar o bjuder på upp till kamp. Med två matcher syftar jag på Danmarks matchen den 13 som den ena.
För er som inte visste så möter Malmö Danmarks landslag den 13 mars kl 19 i Malmö. Det e frivilligt inträdde dessutom....

Nu går vi in i en ny vecka snart. På tisdag ska jag till banken... 
Men nu ska jag ta det lungt ett tag innan jobb imorrn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0