Lugna puckar

00.56 pip... Klockan tickar men alldeles för sakta. Har nu bara jobbat 4 timmar och har 6 timmar kvar. Här är ovanligt lugnt, inte en ringning so far. Efter tre veckor med strejken och allt vad den innebar med stress här, har de nu lugnat ner sig. Idag fick vi veta att även Lund ska ut i strejk, dock inte vår avdelning men större delen av sjukhuset. Detta är tänkt att ske den 29 maj. Frågan är hur det kommer bli för oss då... Jag tror det blir lugnt, kanske för lugnt... Men det förtjänar vi!!! Lite andrum är aldrig fel.
Jag hoppas dock de kommer till en lösning snart och då till syrrornas fördel såklart.

Annars flyter livet på. Om två månader börjar min semester och resan till Thailand. Det ska bli otroligt skönt att komma iväg. Och allt jag behöver med mig är tandborste, handduk, kalsonger och en öl. Allt enligt lille mats, 3 år. Lätt packning alltså. Man kan inte ta med sig två öl " för då spiller man". Ja barn e underbara=)
Rigde på en lägenhet idag på Värnhem, en takvåning.. Låter lovande men säger inget mer förrän de blir av...

Natten skall spenderas me att kolla hemnet och olika mäklarfirmor för att se om jag hittar ngt annat kul... Försöka gå på lite visningar vilket e svårt med detta yrket.... Jobbar massa känns det som.

Till helgen är jag ledig, fredagen skall spenderas på ärtholmen för årsmöte och fest. Har på känn att jag inte stannar länge, jobbar sen i lördags och har dagtur på fredag. Men en stund skall jag väl kunna undvara. Resten av helgen har jag inget planerat. Må hända en minigolf tur och ett biobesök, vem vet...

Nu ska jag hjälpa min syster avdelning med en körning mitt i natten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0