Frestelser överallt

Det känns som mitt liv just nu handlar om jobb och bara jobb. Och det stämmer nog. Jag har verkligen ett pisseschema just nu. Men snart är det SEMESTER! Och oj, vad jag längtar. Snart dags för mig och lille smurfen, förlåt Carro att ta tag i det hela =)

Idag fick jag ett erbjudande, jag har lovat att tänka genom natten innan jag svarar på det. Därför kommer jag inget säga förran jag vet hur jag ska göra men nä det har inget med jobb att göra, snarare min fritid.... Jag har dessutom funderat på mitt vara eller icke vara  i RS96styrelse. Och ju mer jag tänker desto mer övertygad blir jag. Det blir ett tack och adjö därifrån. Det tar upp alldeles för mkt av min tid, jag känner ju alltid en press att ställa upp och de blir för mkt bara. Om jag inte är med säljer jag lotter när jag vill ,behöver inte ansvara för en tidning etc. Men jag kommer sakna det. Nu ska jag bara meddela valberedningen mitt beslut också. Jag kommer ju inte direkt vara helt utan sysslor under hockeysäsong. Har min blogg kvar och så lite annat. Dessutom har jag upptäckt allt annat jag hinner med nu. Som min träning tex.
Från ingen träning under säsongen till träning 3-5 ggr per vecka!

Apropå träning. Idag sprang jag. Grymt jobbigt, inte flåsmässigt kanske men aj vad mitt knä smärtar. Imorrn, nä idag om tre timmar, blir det styrketräning på gymet, får se om knät håller för det. HOPPAS!!
Min viktminskning, denna eviga kamp, går hyfsat. Ytterligare ett kg mindre är det, alltså tre kg på 2 veckor. Centimetrar har också försvunnit den senaste månaden. Lite förvånad e jag eftersom jag syndat massa i helgen. Men jag har kommit fram till att det får jag, då jag är extremt duktig i veckorna! Tycker heller inte att jag ska stirra mig blind på vågen hela tiden, så länge centimetrarna minskar. Muskler väger ju de med!

Jag är så glad över att ha bara två nätter denna veckan OCH att jag inte jobbar kvällsturer i helgen. har fredagkväll sen dagtur lördag. Det blir nästan en ledig helg det. Det var ju 8 veckor sedan sist jag hade det. OCh helgen går i frestelsen tecken. Får försöka begränsa syndandet ngt, men frestelserna finns där överallt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0