Kalorier kalorier kalorier

Huvva vad det är svårt att vara på diet. Det är ju inte speciellt många kalorier per dag jag får äta, givetvis blir det fler om jag träna men de är svårt med mat. En lunch är 446 kalorier för mig, en normal portion innefattar betydligt mer. Men jag ger inte upp. Jag ska bara ner de där förbaskade kilona. Dock tror jag att under min semester i maj, åtmistone den som inte spenderas i Sverige, kommer skita i kalorieräkning och bara njuta.

Igår var jag barnvakt. Slutade jobba 07, men stannade kvar för att få veta min nya lön. Klockan halv 9 stegade jag in på Kim skola och hämtade henne sen vidare till Mats dagis. Väl hemma vid 09, ville de spela wii. Tanken var då att jag skulle vila och att de som vanligt skulle störa om de var ngt. Men först en koll:
"Vad gör ni om det börjar brinna någonstans?" svaret borde vara, väcka dig, svaret blev;
"Jag har brandvarnare på rummet så det gör inget" SUCK
Men jag la mig i allafall och alldeles precis innan den underbara sömnen skulle infinna sig, kommer Mats.
"Madde, Maaaddee, hur byter man till bowling" SUCK IGEN!
Så det var bara att stiga upp. Väl uppe upptäckte jag en polisbil och nyfiken som jag är titta jag ut. Då brinner det i fastigheten mittemot. Men de kanske inte gör ngt, de har säkert brandvarnare ;)

Dagen spenderades sen hemma hos de olika släktingarna. Jag hjälpte barnen att klä sig till påsk kärringar och sen tog vi vår godiskorg med påskäggen och drog. Vi var borta i en evighet. Halv fem kom jag hem, lagomt trött efter att då varit vaken sen onsdagmorgon 06. La mig och vilade en stund innan de var dags att dra till betongslottet i Lund.

Nu närmar sig kl 07 och min säng närmar sig med stormsteg. ca kvart över 8 dimper jag ner i den. Snacka om att jag ska sova. 49 timmar utan redig sömn. Men det har varit en sådana trevliga dagar med de små, de uppväger det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0