Utkast: Onsdag morgon. ...

Onsdag morgon. Jag befinner mig i Eslöv. Jag ska vara barnvakt åt två ligister både idag och imorrn. De två ligger och sover nu och det borde jag göra med. Jag har ett nattpass som väntar sen. Men jag är av någon anledning pigg. Kanske var det den underbara åskan inatt som gjorde det? För åska har det gjort, om än inte mkt så blixtra det och mullrade det en aning. Och jag älskar ju åska.

Min viktklubbsgrej går bra. Det är lite trixigt att få ihop te måltider och mellanmål på bara 1400 kalorier men hitills har det gått bra. Och de bästa är att jag inte längreär hungrig, då jag fördelar måltiderna jämnt över dygnet. Men nu kommer den stora utmaningen. Risken är stor att jag förbrukar dagens intag under dagen och kvällen, vad ska jag då pilla i mig under natten. Det är i praktiken omöjligt att jobba natt utan att äta ngt. Jag kommer vara trött som de är ändå.
Idag är det även joggingdag. När jag nu ska planera in den....

Barnen och jag ska påskpyssla. Vi ska ut och hitta påskris. Sen ska vi göra eget pynt till detta ris. Vi har trolldeg, gips, fjädrar, ägg, målarfärg och andra målargrejer till vårt förfogande. Vi måste även köpa godis och fylla lite ägg, som vi morrn när jag hämtat dem fr dagis och skola, skall leverera runt om i stan. Jag undrar om jag kan få Mats att klä ut sig till påsktant?
Ska dokumentera det hela med digitalkamera, så bilder kommer! Bjuder på två nu, tagna för en liten stund sedan:
Kim samma morgon

Mats onsdag morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0