Åka buss....jävla tradigt...

Så kan man känna när man åker fram och tillbaka mellan hem och jobb. Men så känns det inte idag. Nä, jag är inget större fan av att åka 140 mil på en dag i buss men de ska bli så trevligt att göra det i gott sällskap. i cirka 200 personers sällskap. Och var ska vi? Jo leksand.. dalahästar och knäckebrödens förlovade land.
Runt 400 sägs ta sig till just Leksand från skåneland. Fy bubblan så nice.
Om en och en halvtimme, lämnar jag jobbet, drar till Malmö, sätter mig på bussen till Dalarna. Tror inte själv det blir ngn sömn men hoppas kan jag. Jag är dessutom reseledare. Som jag ställer till det för mig.

Jag har lovat att bjuda på fika på jobbet OM Malmö vinner ikväll. Det är mina arbetskamrater väl värda, jag har tvingat både den ene än den andre på matcher och i stort sett alla får lyssna på mitt eviga prat om mitt hockeylag! På ngt vis får jag tacka för att de står ut med mig.

Nu ska jag hämta öronproppar, käka lite frukost och mentalt förberedda mig. Börjar i ärlighetens namn bli trött.

STOOOR kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0