Modell för en dag



I måndags drog jag och två arbetskamrater till Turning Torso för att bli modeller för en dag. Med mig skulle jag ha tre ombyten, vilket banne mig inte var lätt. Jag valde de lättaste, dra på stan och shoppa lite.
Strax efter 13 stiger vi in på The studio. Vi får registrera oss sen sitta och vänta en stund. Utsikten är så jäkla fin från TT. Jag har ju varit högre upp i TT förut men de andra två har aldrig satt sin fot där.

Anna Och Emma på väg in i TT
Vy från The Studio


Efter ett visst väntande var det dags för makeup. Första var det Anna sen Emma sen jag. Jag blev väldigt svart runt ögonen, detta för att markera hur blå mina ögon är. En lättare hårstyling fick vi osså och visst märktes det skillnad direkt efter på oss. Från osminkade och ostylad till en fin makeup.

Så var det dags. Vi träffade fotografen, en tjej och började plåta. Jag hatar att bli fotograferad i verkliga livet så de var mkt svårt att veta hur jag skulle bete mig. Hur ska jag le etc. Jag blir ofta som Chandler i vänner när han och Monika ska ta en bild, när de ska gifta sig.. Han blir helt stel och detsamma blir jag. Men fotografen fick en att stå i mångder av olika poser man aldrig gjot innan och efter tredje ombytet slappna jag av lite. Det var riktigt roligt faktiskt då och poserna kom mer naturligt. Sista 10 korten togs av en kille och var mer konstnärliga. När han tog en bild blev han så nöjd att han var tvungne visa mig dem direkt,och den var skit fin.

När alla var klara, hade det gått 2 och 1/2 timme. Lite kaffe sen in i ett rum och titta på bilderna i ett bildspel. Då fick vi se allas och de var bra för då kunde man få de andras reaktioner och veta vilken bild som blev fin eller ej. De skulle nämligen bort 44 bilder sen när du väljer. Och man är lite stressad när man gör det. Tror nämligen jag valt bort minst två jag valde annars och behållt andra men men. 1650 kr kostade 11 bilder. Dyrt tja de kanske de är men hur ofta tar man kort av ett proffs? Dessutom finns de inte många privata bilder där jag ser någorlunda bra ut. man behöver ju inte köpa och då blir hela grejen gratis!

Jag lämnade ett 16 tal namn, på personer jag tror skulle vilja göra detta. Så för några väntar det ett samtal. Hoppas ni går det var skit trevligt!

Det var denna spegel bild fotografen blev så nöjd överbland de första bilderna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0