Sommar???

11 juni 2009.. Det datumet förknippar jag med sommar men än så länge lyser den med sin frånvaro. Hur bull är inte det? Jag lovar att vi i skåne kommer ha kanonväder helgen den 26-28 juni då jag befinner mig på en roadtrip till Umeå och självklart kommer de då ösa ner däruppe. Sån tur brukar ju jag ha. Jag minns väl sommaren för två år sedan, då skåne hade skitväder, Umeå hade jättefint. Så sätter jag mig på planet till Umeå, i tron att jag nu ska få lite sommar en vecka. Vad hände? Jo, så fort jag steg av planet började dropparna falla från skyn och gjorde så hela veckan utom näst sista dagen. Och då var det givetvis kalasväder i Skåne, under denna tiden. Sätter mig på planet hem, vad sker när jag stiger av på Sturup? REGN! Jag hade, utan att ljuga fyra lediga dagar den sommaren med solsken hela dagen. Men å andra sidan i år har jag ju varit i ett väldigt soligt Grekland och är fortfarande ganska brun om benen.

Den 26e juni är tanken att jag ska ha lite reunion med mina fd arbetskolleger. Hoppas verkligen det blir av, vissa personer är det faktiskt hela tre år sedan jag såg. Tiden går så vansinnigt fort. Min mor ska med på denna trip och ska då passa på att hälsa på min bror, nåt jag tror jag faktiskt skiter i. Är ju inte så att han är störtglad över att ha en tvillingsyster direkt. Men bjuder han in mig så kanske jag drar dit men inte annars. Återstår o se om han kan skicka ett mess på vår födelsedag nästa vecka.

Om 15 arbetsdagar går jag på semester. Tisdagen och onsdagen den första veckan skall spenderas med Fia i Kivik och lördagen den 18e juni står Metallica på schemat. I övrigt är inget planerat för vecka två. Sugen på att ta en sistaminuten men nån hejd får det kanske vara på resandet.

Mia, om du läser. Du får din present när jag kommer upp! Är det ok för dig? Jag har ju bokat in lördag kväll åt dig, så den e bara din, ska bli kul att se din lilla Frida, som dock inte är så liten längre. Är där förresten ngt Lilla Frida önskar sig i förtidig ett års present?

Tjingeling på er!


Kommentarer
Postat av: Maria

Frida är väääääldans förtjust i kramar, så många sådana önskar hon sig :-D



Jag vet ju en fröken som fyller år i veckan och här ligger ett paket och väntar på henne. Visst kan vi ordna med lite grillning, vin och övernattning på lördan. Din kompis får gärna komma hon med (eller var det en han??) :-)



Kram kram

2009-06-15 @ 11:17:55
URL: http://lillkrakan.blogspot.com/
Postat av: Madde

Hmm undra vem det kan vara som yller år..... Jag tycker din ide´låter strålande.. Och om Magnus vill, det e kanske inte helt omöjligt. Hur kan han annars bättre spendera sin sista kväll i Norrland ???

2009-06-15 @ 23:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0