Kvalseriespel

I min hockeyblogg, brukar jag inte tippa så mkt, mest för att de alltid går åt helvete. Så idag ska jag tippa i min egen blogg. Jag har redan sagt att SSK och Rbk går tillbaka till eliterien med AIK som en liten outsider.
Ikväll möter tex AIK Leksand. Ett Leksand som förlorat sina inledande matcher dock mot just SSK och Rbk. Nu har Leksand ett avbräck med skador och AIK var heta på gröten mot SSK sist. Kvällens match kan gå hur som haver. Det finns ingen given segrare men med tanke på de skador som finns i Leksand, så drar AIK vinstlottenoch vinner med....
4-2.

Växjö tar emot Södertälje ikväll. Ett Södertälje med en glödhet målvakt med den snyggaste hjälmen i kvalserien. Enkel seger för Södertälje ikväll,matchen slutar 5-1.

Sista matchen Västerås mot Rögle. Rögle torde vinna men deras bortafacit är inte det bästa. Mathias Tjärnqvist är dessutom borta, han blev ju avstängd 2 matcher för tacklingen i Leksands matchen. Men tror på vinst till bönderna som gör 3 mål och Västerås bara ett. Man kan väl till o med tippa att någon av Abbot bröderna gör mål!

Tingsryd spelar om att få lira i allsvenskan i år. De hade ju varit kul men Örebro vill ju osså ge sig in i leken. Och personligen tror jag inte att "Tingaryd" klarar de, tyvärr.

Det var dagens hockey det. Nu ska jag ladda för min natt på jobbet.. Hur man nu laddar för det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0