Nattens boktips

Jag är trött nu. Natten började i ett rasande tempo, trots att de sades bli en lugn natt. Nu när klockan närmar sig halv 4, känns det som jag har väldigt mycket grus i ögonen. Och när jag väl kommer att komma hem, ja då ska jag tvätta klockan 12. Har jag tur hinner jag sova 2 timmar i allafall.

Att läsa böcker går för mig i vågor. Just nu är jag inne i en fas där jag läser en hel del.
Jag har därför lite boktips, för den som gillar att läsa. Den första boken är De oskuldsfulla (kommer inte ihåg författarna just nu). Den handlar om tre systrar som alla var medlemmar i sekten Guds barn som senare tog namnet familjen. En mycket intressant bok om deras liv i en sekt där pedofili var/är en sund sak. Jag blev mängda upprörd hur folk kan bli hjärntvättade så till den milda grad att de lyder en persons önskningar, även om det strider mot all förnuft i världen.

Den andra boken, läser jag just nu. Den heter Potensgivarna och är skriven av Karin Brunk Holmqvist. Den handlar även den om systrar. Ett äldre syskonpar, som bor kvar i den gamla föräldragården med utedass och vedspis. En dag bestämmer de sig för att starta en postorderfirma i potensökande medel. Boken är väldigt rolig och klart läsvärd. Dessutom inte speciellt lång, så den läses ut snabbt.

Det var nattens boktips det!

(Får väl passa på att önska nattugglan nummer ett ,en trevlig semester i Österrike)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh potensgivarna är SÅ rolig!!! :-D

2009-03-20 @ 14:06:41
URL: http://camster.bloggspace.se
Postat av: madde

Ja,den var verkligen toppen. Kunde inte lägga bort en! =)

2009-03-20 @ 18:28:44
Postat av: Therese

Tack för tipsen:) Och får jag rekommendera någon bok så måste det nog bli Labyrinten av Kate Mosse... Grymt spännande... Är en parallellhandling nu och för 800 år sen. Historierna vävs in i varandra och varför upptäcker man sen... Det handlar om en arkeolog som upptäcker något som borde varit fortsatt begravt och en flicka för 800 år sen som upplever diverse hemskheter och samtidigt lycka... (Jag e dålig på att recensera böcker hehe)

2009-03-22 @ 07:42:06
URL: http://esenese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0