I väntans tider

Följetongen om min nacke fortsätter. Jag var ju och träffade en av våra läkare för konsultation. Han misstänker också skarpt diskbråck och skadade nervrötter ( diskbråck kan man se med MR men de är inte aktuellt). Så jag gick hem och har nu knaprat mediciner som aldrig förr. I vila gör nacken sig bara påmind lite grann men efter en dag uppe smärtar de rejält framåt kvällen, trots smärtlindring. Domningar och stickningarna kommer och går men i lillfingret på vänster sida de består.

I fredags ringde jag så denna ortopedläkare för att prata om min blivande röntgen och sjukskrivning. Men de ska ju gå via hans sekreterare som naturligtvis inte var där. Så frågade jag om röntgen men de kunde hon inte svara på eftersom det inte finns ngn journal upprättad än. Idag ringde jag återigen ( sekreteraren skulle va i tjänst idag) och då var inte läkaren i tjänst. Jag förklarade vad jag ville och undrade om sjukskrivning. Tja de får ju en ny läkare i såfall göra. Och då får jag veta att " om vi inte hör av oss skickas pappret hem med sjukskrivning annars hör vi av oss". Ok, men jag vill ju veta OM jag blir sjuksriven och hur länge så att min chef kan få veta. Men de kunde ju inte hon säga utan jag får helt enkelt se om läkaren hör av sig eller ej..
Det konstiga är då att hon tog aldrig mitt personummer, hur ska de veta vem jag är då och vad jag e sjuk för?

Jag blir inte det minsta försvånad om jag jobbar på torsdag. Jag orkar inte hålla på att tjafsa hit och dit, det är tur jag nästan aldrig är sjuk längre än den vecka man får vara hemma.

Så nu går jag i väntans tider med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0