Hösten är kommen

Sommaren försvann fort i år. Åtminstone känns det så. Helt plötsligt är det mörkt ute på morgonen,kalla vindar blåser och regnet kommer mer och mer. Men hösten är ne mysig tid. Nu åker alla ljus fram och tänds. Finns de något mer avslappnat än ett nedsläckt rum med massa ljus som lyser upp, man hör hur vinden skakar om trädkronorna och regnet smattrar mot fönstret? Så länge man får vara inomhus så är det mysigt. Att behöva bege sig ut i det, mindre mysigt. Men det finns ju som bekant inga dåliga väder...

Livet ter sig precis som vanligt. Har avnjutit en andra ledig dag och har en kvar. Känns skönt men ovanligt att vara ledig. Jag har inte heller gjort speciellt mycket vettigt. Bra jobbat av mig där! Gårdagen spenderades mest i köket. Lagade enkel men god middag åt Fia och mig, hann med att ge henne massage sen bakades det utav bara den. Fan vad jag älskar att baka. Och gott blir det. Borde verkligen göra det oftare.
Dagen idag bjöd på ishockey, eller ja, vad man nu vill kalla det. Det var spelare på isen,tre domare, publik och allt men hockey???

Lördag imorrn. Ska dra ner på Entre´och kolla efter kuddar till min soffa,så den blir ännu mysigare att ligga och slappa i. Hade egentligen inga planer alls under lördagen men nu e den full. Hem till Lena,äta middag och sen se fotboll. Hon hejar på Danmark,jag på Sverige. Men en del av mig hoppas på Danmark....

Söndag kommer efter lördag. Dags att ta sig upp megatidigt för att jobba. Men jag tror avslutningen på dagen blir bättre. Iofs allt är väl bättre än jobb, eller??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0